Українська мова 8 клас



13.05.2020
Контрольна робота
Речення з відокремленими членами

Завдання з вибором однієї правильної відповіді                                          (3,5б)

1. Відокремлені члени речення за будовою бувають:
а) прості й складні;
б) повні й неповні;
в) поширені й непоширені.
2. Укажіть речення з  відокремленим означенням (розділові знаки пропущено):
а) Довкола розкошують некошені і нетолочені бур’яни.
б) Ще здалеку заманячили на дорозі сани зазеленіла присипана снігом ялинка.
в) До княжої світлиці ввели Богуна міцно зв’язаного сирівцями.
г)  Мене до тебе принесе з паперу зроблений літак.
3. Укажіть речення, у якому відокремлене означення стоїть після означуваного
слова (розділові знаки пропущено):
а) Вимочені й підпалені сонцем стерні зчорніли.
б) Я впізнав у ньому лелеку званого ще гайстром чи бузьком.
в) У її руці погойдується кимсь напакована торбинка.
г)  Затягнута скалками вода була схожа на застигле блакитне шумовиння.
4. Укажіть речення, у якому поширене означення не виділяється комами (розділові знаки
      пропущено):
а) Поверхня заводей  оточених з берегів напівусохлим комишем і очеретом пастельна гола.
б) Мур побілений вапном огороджує просторе подвір’я.
в) В сутінках Шептало розгледів  віз вантажений картоплею.
      г) Потоцький якось довідався про розставлену йому козацьку пастку.
5.  Укажіть речення, у якому правильно розставлені розділові знаки:
а) Явори й долини залила імла і, несміливі  й кволі, встали зорі.
б) Мокрі, стомлені, але радісно усміхнені  ми входимо в ліс.
в) Двічі тяжко поранений раз майже вбитий, він аж тоді в степу повірив, що вцілів.
      г)  Нависло  низько хмар глухе склепіння,  і, шурхаючи крилами об них,  летять чайки.
6. Укажіть речення, ускладнене відокремленою прикладкою із сполучником як:
     а) Як справжній митець, Галина Кальченко  вміла захоплюватись,  природною  була
    її глибока схвильованість  перед виявами людської мужності… .
    б)  Життя – як ріка.
    в)  Школа – як неспокійний гомінкий вулик: гуде,  шумить, сповнений дитячим галасом
    г)   Як представник радикальної партії  І.Франко багато роз’їжджав по Галичині.
7. Укажіть речення, у якому  обставина не відокремлюється комами (розділові
    знаки пропущено):
    а) А пісня наростаючи пливла над берегом.
    б) Сад нахиливши срібні віти  пісні пташині пригадав.
    в) Піратський танк мчав палаючи
    г)  Край річки ставши на плотину рибалка вудочку закинув.

Завдання з вибором кількох  правильних відповідей                                           (1б)
8.  Укажіть речення, у яких поширені означення виділяються комами:
    а)  Обличчя було подібне до розцвілої в усій повноті півонії.
    б) Наляканий громовицею кінь  тихенько заіржав.
    в) А в просторих покоях темним мохом засланих зеленими вітами прикрашених світлими
         візерунками позолочених сама Королівна Зелених Борів стояла.
    г)   На місто насувалася хмара  важка чорна схожа на велетня.
        
      
        Завдання на встановлення відповідності
   9. Установіть відповідність:                                                                                                   (2,5б)
   Відокремлений член речення                                             Приклади:
   1) означення                                              А) Восени, у період дощів, у лісі дуже незатишно.  
   2) прикладка                                              Б) Берізку, ніжну і струнку, цілує вітер кучерявий.
   3) обставина                                              В) Дівчата працювали не покладаючи рук.
   4) додаток                                                  Г) Подув пустотливий вітрець, той віщун світання. 
   5) уточнююча обставина                         Д) Учися чистоти і простоти і, стоптуючи килим
                                                                             золотий,  забудь про вежі темної гордині.
                                                                      Е)  А я не знаю нічого ніжнішого, крім берези.
   10. Поставте розділові знаки в реченнях з відокремленими членами:                             (2б)
    1) Співаючи про хмари кучеряві не забувай поете про народ. 
     2)  Він Шевченко також виріс із фольклору і спираючись на національний ґрунт сягнув
          вершин  світової культури.

    11. Відредагуйте  речення.                                                                                                          (2б)

         1) Ідучи до школи, почався дощ.
         2) Вражений Валентин словами  вчителя, захопився історією своєї країни.
  
     12. Перебудуйте подані речення так, щоб вжиті в них невідокремлені члени стали
           відокремленими і навпаки.                                                                                                (1б)
          1) Викупаний сонцем колос вклоняється ниві, то темніючи, то просвітлюючись. 
           2)  Літній день, безхмарний і жаркий,  гнав  нас у холодок.  

06.05.2020
Контрольний твір "Прекрасне і потворне у нашому житті"
 (Пишемо в робочому зошиті)
04.05.2020
РЗМ. Письмовий твір-опис  пам`ятки історії та культури на основі особистих спостережень і вражень у художньому стилі

29.04.2020
Дописати переказ "Золоті ворота"

27.04.2020
Контрольний переказ
1. Прочитати переказ 
2. Скласти план
3. Написати переказ
 ЗОЛОТІ ВОРОТА 
Чимало історичних пам’яток на землі українській. Вони мовчать, але їх чують, вони напівзапали в землю, але їх видно і крізь товщу віків. Такими є Золоті ворота Києва. Через них можна розгледіти минуле й майбутнє міста Кия. Золоті ворота були зведені Ярославом Мудрим. Яким був первісний вигляд Золотих воріт? Вони становили собою архітектурну тріаду: власне ворота, фортечну вежу, храм. Три споруди різного призначення доречно й гармонійно злились у єдине ціле. Брама замикала пояс оборонних укріплень міста. Довжина цього поясу сягала трьох з половиною кілометрів. Вежа була прямокутна, з високою аркою, яку вгорі прикрашала декоративна кладка. З боку поля фортечна вежа мала три яруси віконбійниць. Однокупольний храм Благовіщення здіймався над склепінням воріт. Він був розписаний вишуканими фресками. Перед воротами був глибокий рів, через який перекидали підйомний міст. Київ завжди гостинно відчиняв двері перед бажаними гостями: посольствами далеких і близьких країн, купецькими караванами. Але ворогів Золота брама завжди жахала. Літописи свідчать, що ніхто з напасників не зміг прорватися до Києва через Золоті ворота. Не змогли цього зробити й лави Батия – вони ввірвалися до міста з боку Лядських воріт. Прорвавши укріплення, кочівники знищили місто. «Усе на світі боїться часу, але час боїться пірамід», - говорили давні єгиптяни. Безперечно, Золота брама – не колоси-усипальниці серед пісків пустелі. Проте справа не в розмірі. Будь-яке визначне творіння людських рук непідвладне часові. Не запали в Лету й Золоті ворота. 1832 р. їх відкопали. Брама – ровесниця всесвітньовідомої Київської Софії – вдруге побачила світ. У 1982 році археологи та архітектори звели церкву над Золотими воротами. Під новобудовою-макетом збережено руїни давніх Золотих воріт, зведених великим київським князем Ярославом Мудрим. (З історичного календаря.) (230 сл.) 28 Завдання. 1. Пояснити лексичне значення слів: тріада (єдність, утворювана трьома окремими частинами), арка (криволінійне перекриття між стовпами, колонами або прорізів у стіні – вікон, дверей, воріт), ярус, склепіння, фреска, караван, макет (модель будь-чого: споруди, декорації, виробу), колос. 2. Розкрити значення фразеологізму запасти (впасти) в Лету. 3. Скласти план
22.04.2020
Опрацювати параграф 35


Виконати вправи 414, 415, 417

15.04.2020
Виконати вправи 403, 406, 408

13.04.2020
1. Опрацювати параграф 34

2. Виконати вправи 399, 400, 401

08.04.2020
1. Опрацювати параграф 33
2. Виконати впр. 386,395

06.04.2020









1.Опрацювати параграф 32
2.Виконати вправи: 355,358, 359,

08.04.2020
1. Виконати вправи : 367,368,369


Березень 2020

1. Переглянути відео "Вставні слова та звертання"






2. Опрацювати і вивчити п. 32
У робочий зошит виконати вправи 352, 353, 356,361, 363, 365, 373.








3. Опрацювати і вивчити п. 33. 
У робочий зошит виконати вправи 381, 382, 383, 385, 387, 389, 390

Комментариев нет:

Отправить комментарий